Музика и технология. Разговор със Симо Лазаров

Започнах с електронния звук, но в един момент електронната звучност не ми беше достатъчна. Някъде през 1990 г. в третата част на Спейс трилогията включих симфоничен оркестър. Това представление – „Настъплението на киборгите“, със симфоничен оркестър издържа 5–6 спектакъла в различни краища на България и имаше голям успех. Синтетичният звук, съчетан със симфоничния, на акустичните инструменти, придаде друг блясък на цялостната звукова картина, която винаги е била в съзнанието ми. [...]

Визуалното изкуство като партитура. Разговор с Биляна Вучкова

През последните години изпитвам силен интерес към визуалните изкуства. Като погледна миналото си, моят път като артист премина първо през една вълна от интерес към физическото като част от това, което правя – танц, хореография, пърформанс... За около десет години в Берлин бях въвлечена много интензивно в този вид работа и ми беше изключително интересно да работя с колеги от тези области, пък и самата аз да се изявявам в областта на пърформанса. А този интерес като че ли се трансформира и насочи към визуалното изкуство. [...]

Школата Кабаиванска

Международният майсторски клас на световната оперна прима Райна Кабаиванска в Нов български университет се превърна в уникална школа, с която са свързани плеяда нови ярки имена, стигнали световните сцени. Школата открива и дава път на десетки млади таланти. Традиция е заключителните концерти под диригентството на Найден Тодоров да са очаквани от многобройната публика. Всички са възхитени от това, което прави за младите Райна Кабаиванска, почетен професор и почетен доктор на НБУ. [...]