25 години ИСИ-София

Първите артистични „бунтове“ у нас в средата на 80-те години породиха и първите групи от съмишленици. Самите тези бунтове бяха покрай, но все пак в рамките на соцсистемата на СБХ – тогава просто друга нямаше. Художниците отвоюваха място в нея за своите т.нар. неконвенционални форми, което само по себе си беше трудно, съпроводено с присмех и враждебност даже, при почти никакви знания за ставащото по света в изолираната ни държава. В края на 80-те тези индивидуалности и групи се събраха в Клуба на младия художник... [...]

Фотографии на опустошението

Още в началото на 2020 г. стана ясно, че в изложбения план на Софийската градска художествена галерия е включена експозиция с работи на американския фотограф Джоел Майеровиц – поредната респектираща проява на фондация МУСИЗ, част от проекта „Майстори на фотографията“. Очакванията бяха големи – Джоел Майеровиц (род. 1938 г.) е сред най-значимите автори на нашето време, чиято кариера – както гласи заглавието на статия, публикувана във вестник „Ню Йорк Таймс“ – е своеобразна „миниистория на фотографията“. [...]

Портрети и представления. Разговор с Яна Лозева

Обичам да снимам по улиците. Просто тук, в София, ми е по-трудно. Първо, защото е грозно и защото в София винаги имам проблем с фона – висят кабели, климатици, реклами, а на мен не ми е много интересно да ползвам това. Има, разбира се, хора, които добре използват този фон, но аз не умея и не ми е любопитно. В Лондон или други красиви градове обаче не спирам да снимам по улиците, но там фонът понякога е толкова хубав, че ти се ще заради него да намериш случка или история за разказване. [...]

Фалшификати в Музея „Лудвиг“

През март 2018 г. съдът във Висбаден осъди собственика на галерия в същия град на две години и осем месеца лишаване от свобода за измама. Съдът прие за доказани три случая, в които той е продал като произведения на руския авангард обекти, за които е знаел, че са фалшификати. За изненада на всички търговецът посрещна присъдата със задоволство. В съобщение до медиите той разпространи дръзкия контрааргумент: останалите повече от 1800 произведения били приети от съда за автентични. [...]