Опашката на времето

„Опашката“ беше ново начало за мен, категорично мога да го потвърдя. При мен ситуацията в театъра, в който от 20 години съм актьор, се изчерпа в чисто емоционален план с взаимоотношенията и мястото, а и не виждах провокация. Точно тогава дойде предложението на Явор Гърдев. Този проект ми предложи всички онези компоненти, които са привлекателни за мен – ново място, нови хора, изключително добър текст по романа на Захари Карабашлиев и изключително добър режисьор. Не се замислих изобщо и почти веднага приех. [...]

Жестът на непроизносимото. Разговор с Робърт Уилсън

В моя театър всички елементи са важни – независимо дали става дума за жест, грим, костюм, декор, дума, музика, движение или танц. И аз обичам да работя над всички тези елементи едновременно. Първите ми театрални постановки бяха изцяло в тишина. По-късно много работих върху текстове на безсмислицата, нищо неозначаващи думи. Върху текстове от звуци и безсмислици. А едва след това започнах да поставям класически текстове – Еврипид, Eдип цар, Шекспир, играх Хамлет. [...]

Реквием за актьор

„Лебедова песен“ е преработеният за сцена от Чехов негов разказ „Калхас“. В едно свое писмо авторът твърди, че това е „най-малката драма в света“. И пак според автора би трябвало да се играе 15–20 минути. Спектакълът на Ростислав Георгиев в ТР „Сфумато“ е малко по-дълъг, но иначе следва неотстъпно текста на Чехов. На Цветан Алексиев (номинация Икар 2021 за главна мъжка роля) житейски и професионално му е още много рано за лебедова песен. Превъплъщението му в образа на Светловидов обаче е до такава степен убедително... [...]