Начало Музика Албуми В очакване на Йонас Кауфман
Албуми

В очакване на Йонас Кауфман

943
Йонас Кауфман © Gregor Hohenberg / Sony Music

На 28 септември Йонас Кауфман ще пее за първи път пред българските си почитатели. В концерта ще участва и сопраното Рейчъл Уилис-Сьоренсен, а на пулта ще застане Йохен Ридер. В програмата са включени арии, дуети и оркестрови фрагменти от опери на Руджеро Леонкавало, Джакомо Пучини, Умберто Джордано, както и от оперети на Франц Лехар и Йохан Щраус-син.

Само седмица по-рано, на 13 септември, на световния пазар ще излезе компактдискът „Пучини: Любовни афери“ като лимитирана луксозна серия. Това е вторият албум, който певецът посвещава на творчеството на Пучини. Първият е от 2015 г. с оркестъра и хора на Римската академия „Санта Чечилия“ с диригент Антонио Папано и включва арии от оперите „Манон Леско“, „Вилиси“, „Едгар“, „Бохеми“, „Тоска“, „Мадам Бътерфлай“, „Момичето от златния Запад, „Лястовичката“, „Мантията“, „Джани Скики“ и „Турандот“. Този диск получи номинация за наградите Грами.

© Sony Music / Вирджиния Рекърдс

Настоящата 2024 е година на Пучини, отбелязва се един век от смъртта на композитора, а Йонас Кауфман се връща към най-любимите опери, за да ни представи новите си вълнения.  

Необясним за мен е начинът, по който Пучини въздейства с музиката си сто години след своята смърт, и то на съвременното общество, което е напълно изтощено от безкрайния поток лоши новини и преживявания. За Пучини е писано много, но според мен все още никой не е успял да обясни как той предизвиква толкова силни емоции само с няколко ноти. Това е мистерия, която вероятно нито един изкуствен интелект в света не може да разбере и създаде – споделя Кауфман.

Този път партньор на певеца е диригентът Ашер Фиш.

Познаваме се от много време. Този албум е вторият ни след Dolce Vita, който записахме в Палермо през 2016 г. Този път отидохме в Болоня при блестящия оркестър на „Театро Комунале“, с който изнесох концерт преди няколко години.

Има и друга съществена разлика. За новия запис Кауфман е поканил шест знаменити сопрана, за да пресъздаде легендарните любовни сцени. Дуетът на Манон и Де Грийо от „Манон Леско“ е в партньорство с Анна Нетребко. В първия дует на Тоска и Каварадоси от „Тоска“ се включва Соня Йончева, с която бяха заедно на „Арена ди Верона“. Ролята на влюбената японка в дуета на Чо-Чо-Сан и Пинкертон от „Мадам Бътерфлай“ изпълнява Мария Агреста, с която през октомври ще представят албума. След успеха си във виенската постановка на „Турандот“ през декември 2023 г. Асмик Григорян и Йонас Кауфман са записали сцената на двамата влюбени, Джорджета и Луиджи, в „Мантията“. Както в спектаклите в Баварската държавна опера в Мюнхен, Малин Бистром отново е негова партньорка в „Момичето от златния Запад“ за дуета на Мини и Дик Джонсън. В музикалната колекция има и един дебют – Йонас Кауфман и Прити Йенде, които са за първи път заедно в прочутия любовен дует на Мими и Рудолф от „Бохеми“.

Все пак в този грандиозен звуков поклон пред Пучини Йонас Кауфман е включил и две самостоятелни изпълнения – арията на Рудолф от „Бохеми“ – Che gelida manina, и на Каварадоси от „Тоска“ – E lucevan le stelle.

В дискографията на Йонас Кауфман фигурират още няколко цялостни записи на опери от Пучини: „Турандот“ със Сондра Радвановски от 2022 г. заедно с хора и оркестъра на Римската академия „Санта Чечилия“ под палката на Антонио Папано; „Манон Леско“ от 2014 г. с Кристине Ополайс, хора и оркестъра на кралската опера „Ковънт Гардън“ с диригент Антонио Папано, документален запис; „Момичето от златния Запад“ с Нина Стеме – запис от спектакъл на Виенската Щатсопер под палката на Франц Велзер-Мьост от 2013 г.; „Тоска“ с Анжела Георгиу от 2011 г. – спектакъл в „Ковънт Гардън“ с диригент Антонио Папано; „Тоска“ с Емили Маже от 2009 г. – спектакъл на Цюрихската опера, диригент Паоло Кариняни; „Мадам Бътерфлай“ с Анжела Георгиу от 2008 г. с хора и оркестъра на Римската академия „Санта Чечилия“, диригент Антонио Папано.

Светлана Димитрова е завършила Френската езикова гимназия в София и Българската държавна консерватория, специалност „Оперно пеене“. От 1986 г. е музикален редактор в Българското национално радио. Била е в екипа на няколко музикални предавания, сред които „Алегро виваче“, „Метроном“, както и автор и водещ на „Неделен следобед“, „На опера в събота“, „Музикални легенди“ и др. Създателка на стрийма „Класика“ на интернет радио „Бинар“ на БНР. До януари 2022 г. е главен редактор на програма „Христо Ботев“.

Свързани статии

Още от автора

No posts to display