Нито е Чайковски, нито е балет?!

Принудително изолирани от театър „на живо“ в неочаквано сполетялата ни ситуация на пандемията, получихме дигитален „прозорец“ към световните театрални сцени. В периода от 13 до 23 ноември бяха излъчени чуждестранни и български представления. В широкия спектър от възможности за избор се спирам на „Лебедово езеро“ най-вече поради провокациите на необичайната интерпретация на темата, завладяващата визия и високото професионално изпълнение на танцьори и балетисти. [...]

Как се изгражда оркестър. Разговор с Емил Табаков

Винаги съм мислел, че диригентът, който ръководи един състав, трябва да направи репертоара така, че максимално да запознае състава с определени композитори, които са важни в историята на музиката. А това може да стане през цялостното творчество. Така направих и във Филхармонията, и не само с Малер. Свирихме Брамс, Скрябин. В Турция направихме цикъл Шуберт, освен че свирихме Малер, Брукнер, Рихард Щраус. С Радиооркестъра направихме Шостакович. През декември излезе последният, десети диск от този цикъл. [...]

Всеки път е наново. Разговор с Елена Димитрова и Йордан Ръсин

Основният въпрос, който си зададох като артист, бе: накъде и към какво се отправям в тази безтегловност? Без времеви рамки, без обичайната преса на предстоящата премиера, без никаква видима цел за осъществяване. И какво е животът ми без обичайните параметри на професията, какво е всекидневието ми без всичко това? И отговорът беше, че е време за други неща, не за планове и навици, дори не за зависимост от работния процес и резултатите. Станах може би много повече зрител, отколкото действащо лице. [...]