Гледна точка

Тони Пастула, Харолд Диксън и Джийн Олдрич, 1942 г.

Спасителната надежда

Изключително ме порази един филм, който наскоро гледах по Канал 1. Заглавието му е „Срещу слънцето”. Заснет е по действителен случай. На 16 януари 1942 г. американски самолет на разузнавателна мисия изчерпва горивото си и с последната капка се приводнява в Тихия океан...

Последни публикации

Ахмед Чаушев

Златото е непокътнато

И ето ме сега пред Генчо Стоев. Объркан, смутен, неспособен да се справя със силите на привличане, необратимо навлязъл в орбитата му.

Петър Бицили

Ролята на личността в историята

В сферата на културата личността е всичко: в сферата на политиката – тя е „нещо”, а в сферата на икономиката – почти нищо.

Антония Велкова-Гайдаржиева

„Записки“ от Милко Коларов

В този своего рода дневник музикантът щрихира хрониката на деня, но и дълбае философската проблематика, „подрежда“ хаоса на душата и света.

Човекът в света и обратното

Фестивалът „Кино за пътешественици“ отново ни представя пъстра програма, в която екзотични географски „портрети“ се редуват с лични преживявания и документални изследвания.

Дебат

Стефан Дечев

За фалшификатите, историографията, насилието и „разделните“ времена в науката (2)

Преобладаващите патриотични нагласи от романтичен тип, характерни за XIX в., продължават да подхранват митологичното мислене и да препятстват достигането на достиженията на османистиката до широката публика.

ИНТЕРВЮ

Миленко Йергович

Светът се балканизира

Когато гледам и слушам Тръмп, изпитвам същата емоция, каквато изпитвах преди двайсет и пет години. Ако Америка се е балканизирала, тогава няма къде да се избяга от Балканите.

Августа Манолева

Как се създава клавирно дуо

Разговор с Аглика Генова и Любен Димитров, които направиха в София летен вариант на своята германска музикална академия.

КНИГАТА

Децата на войната

Варужан Восганян

Едно писмо с колкото изненадващо, толкова и вълнуващо съдържание отваря за Матей Висарион травмите от миналото. Романът на румънския писател Варужан Восганян е пътуване към себе си. Действието обхваща целия период на следвоенна Румъния. Публикуваме откъс от изданието на „Парадокс“, преводът е на Ванина Божикова.

Докосване

Станимир Каменов