Непостигнатата вътрешна свобода. Разговор с Димитър Коцев-Шошо

Моят филм е само един детайл от многопластовата история на Веселин Бранев – многопластова, каквато е всяка човешка съдба. В случая тази съдба е имала своя съвършен летописец – самия Бранев. Той гледа навътре в себе си и навън към обществото с погледа на ироничен интелектуалец. Но този поглед често е изпълнен с тъга по изгубената или никога непостигната вътрешна свобода. Това е тема, която силно го вълнува и която трябва силно да вълнува и нас, защото е една от най-сериозните пречки пред развитието на България. [...]

Балкански фокус в Солун

Фестивалът в Солун е забележително международно културно събитие с изграден безспорен авторитет. Появява се преди 62 години като национален преглед на гръцкото кино. През 1991 г. прераства в международен кинофестивал, при това с особен неформален статут на своеобразна годишна равносметка, тъй като е последен в състезателния маратон на всяка календарна година. А през 1999 г. посрещна новото хилядолетие, като „отгледа“ и своя нова рожба – специализиран международен фестивал на документални филми... [...]

Една майка, много деца. Разговор с Дария Симеонова

Да получиш за пръв път главна роля в игрален филм и нито кадър без теб – мечта за всяка актриса. За 33-годишната Дария Симеонова тя вече е сбъдната. Видяхме я като Елена от новия филм „Майка“ на Зорница София, с който бе открита тазгодишната „Киномания“ в НДК – донякъде реална заради вдъхновителката на сценария, донякъде художествено претворена. Очевидно не е било лесно на актрисата от Театър „София“ да извърви пред камерата пътя на театралната режисьорка Елена Панайотова... [...]

Големият залог

Майсторите в киното не се интересуват от хазарта като обикновено житейско събитие, а по-скоро като фон, повод, провокация. Правят разрез на обществото, на отделния индивид, на сложните взаимоотношения между героите, поставени в критична ситуация. Цяла една вселена разкрива Мартин Скорсезе в „Казино“, за да надникнем в задкулисието на престъпния свят и душите на героите в него. Бари Левинсън пък героизира образа на създателя на Лас Вегас в „Бъгси“. Киното създава легенди. Дори и когато разказва за игрите на късмета. [...]