Кристо и Жан-Клод след живота

Когато природата ни изненада с красив залез, искрящо море и ярки цветове, често липсата на думи заместваме с израза – „като на картина“. Кристо, макар и вече не сред живите, ни подари такава гледка – като от картина. Като от картините, които той рисува първо във въображението си, а след това и на платно. Взирам се в негови произведения, подредени в „Сотбис“ и озаглавени – The final Christo. Този път само 25 на брой. Платната, буквално завършени с последен дъх, са обяснение в любов към изкуството, към живота, към Париж. [...]

Разширяване на личния свят. Разговор с Владо Донков

Фотографията ме намери още когато бях на 14 години. На 15 вече започнах работа в рекламна агенция. Вероятно това беше причината да започна да бягам, за да се занимавам с фотография. Тогава в България нямаше такова нещо като професионална outdoor фотография. Но помня една случка – бях на 19 години, намирах се в Родопите, валеше силен дъжд, а аз стоях под една стряха и в онзи момент нещо ми светна, че с това искам да се занимавам. Просто видях един пейзаж в главата си, който много исках да заснема. [...]

След това. Разговор с Кристиан Болтански

Смъртта изведнъж привлече обществения интерес и стана повседневна, което не е характерно за нея. Всъщност ние, хората, не обичаме да говорим за смъртта. Ала от зимата на 2020 г. всяка вечер в новините чуваме актуализираното число на починалите. Това е невероятна промяна в нашето общество. Същевременно по нещо ми напомня на 80-те години, когато изгубих много приятели, заразени с вируса ХИВ. Странно, тогава познавах много хора, които починаха, а от днешните починали, за щастие, не познавам никого. [...]

Прагове и белези

Ангел Гешев, Венцислав Шишков, Даниел Мирчев, Димитър Христович, Лиляна Караджова, Мирослав Живков, Нора Ампова, Светозар Бенчев и Явора Петрова представят своите творчески проекти в Балабановата къща, Къща „Хиндлиян“ и Къща „Мексиканско изкуство“ в Старинния Пловдив За девета поредна година куратор и артистичен директор на събитието е проф. Галина Лардева, която този път фокусира концепцията си върху „праговете като демаркационна линия между пространства, височини, време, състояния...“. [...]