Проклятието на съвремието. Разговор с Павел Веснаков

Маргиналните герои се вписват по-лесно в идеята да преминат катарзис и затова са ми много по-интересни. Също така смятам, че има нещо красиво в хората, които носят меланхоличен ореол около себе си. Не мога да се сетя за нищо по-интересно от това да видя меланхолията в погледа на някое човешко същество. Аз обаче не възприемам героите от филмите си като маргинали. По-скоро бих казал, че са хора, които не се вписват в света, в който са принудени да живеят, и се опитват да се разбунтуват. [...]

Всички обичат филмовата индустрия

106 години след премиерата на първия български игрален филм „Българан е галант“ сме свидетели на неговия евтин житейски римейк, в който ролите са разменени. В сюжета на Васил Гендов елегантен българин среща на улицата млада дама и започва да я ухажва. Тя решава да даде урок на натрапника и му предлага да я придружи до пазара, където прави покупки с щедра ръка. Изненадана, открива, че не носи пари, и моли ухажора си да ѝ даде назаем. След това отсядат в луксозно заведение, отново за негова сметка. [...]

Страхът вчера и днес

Международният кинофестивал в Триест още от своето създаване предлага игрални, документални и късометражни филми от Централна и Източна Европа. Неговото 32-ро издание (21–30 януари) се проведе онлайн. За основните награди се бореха 13 игрални, 10 документални и 16 късометражни филма. След като миналата година наградата за най-добър игрален филм спечели „Бащата“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов, България и сега се състезаваше със „Страх“ на Ивайло Христов, последния носител на „Златна роза“. [...]