Що за човек...

Псалми, глава 22, стих 20: „Избави от меч душата ми, живота ми от силата на кучето“ бележи финала на семейна драма, започнала с: „Що за човек щях да съм, ако не бях помогнал на майка си, ако не я бях спасил...“. И така рамкира една невероятна история, послужила за основа на най-хубавия филм на Джейн Кемпиън (добре де, може би след „Пианото“). Екранизацията по романа на Томас Савидж „Силата на кучето“ (1967) е отличена за вдъхновената режисура и превъплътена на екрана от чудесен екип, начело с Бенедикт Къмбърбач. [...]

Чарът на късото кино. Разговор с Мартин Негрев

Имах няколко идеи да разкажа за обезлюдените места в България, за хората там и техните перипетии. Може би дългото мислене ме сблъска с една история, която се превърна в гръбнак на филма. След това попаднах на още истории от нашето битие и заедно със сценаристката Ивелина Алексиева обединихме всичко в едно. Вълнуват ме изборите, които правим, и докъде водят те. Понякога ни водят до разкаяние или са плод на безизходна ситуация. Филмът „Магаре“ е до голяма степен филм за избора или за ситуация, в която просто нямаме избор. [...]

Бранд под прикритие

Терминът „продуктово позициониране“ се появява за първи път в медиите през 1982 г. след успеха на „Извънземното“ на Стивън Спилбърг. Във филма зрителят вижда бонбоните Reese`s pieces, които след прожекциите отчитат 65% ръст на продажбите. Интересното в случая е, че Стивън Спилбърг най-напред е искал бонбонките да са M&M, но фирмата производител не се съгласява, защото не желае зрителят да свързва нейния продукт с филм, който едва ли ще предизвика сериозен интерес. Голяма грешка, защото филмът се оказва хит. [...]