Мечти и реалности в 59-ото венецианско биенале

Чечилия Алемани търси своите автори на места, които са често пренебрегвани, и без да се страхува да остава предимно в лоното на по-традиционните жанрове. Преобладават живописта и скулптурата с определено подчертаване на материали като текстил, керамика, бродерия, пачуърк. Кураторката като че ли не търси нови технологии и модно звучене, не разчита на ефекта на съвременните технологии, а по-скоро създава карта на съществуващото в цялото му многообразие и дори несъвършенство. [...]

За напреднали любители на визуалните изкуства

И названието, и датата на откриването са свързани с темата за детето. „Изложбата е замислена като помагало за напреднали любители на визуалните изкуства“, пише художникът. Цитиран е Бодлер, стигнал до прозрението, че геният е „преоткрито детство“. Във всеки от авторите, чието творчество се оглежда в рисунките, Греди Асса е търсил детето „като завършена визия на художника“. „Така част от рисунките се превърнаха в упражнение по измисляне на деца.“ Безброй са връзките между художниците и децата... [...]

Изкуството на каталога

Книгата, посветена на 125-годишнината от рождението на Иван Милев, е относително голямоформатна луксозна книга. Тя начева с кратък встъпителен текст от Пламен В. Петров, директор на художествената галерия в Казанлък. От него научаваме редица малко известни сведения за детските и младежките години на Иван Милев. Каталожната част на изданието, поместена в края, се предшества от големи цветни репродукции на творбите, някои от които отпечатани във внушителни и добре подбрани детайли. [...]

Насред хаоса, наречен живот

Какво представляват градовете? Те са това, което наричам хардуер и софтуер. Вижте бара, в който сега седим. Хардуерът – външността и обзавеждането, не са хубави. И въпреки това сме пожелали да дойдем тук, защото софтуерът, атмосферата, е подходяща. Има куп случаи, в които хардуерът не е прекрасен, затова пък софтуерът, душата на едно пространство, на една сграда, е изненадващо добър. Проблемът е, че архитектите са обсебени от хардуера, от качеството на дизайна, но в края трябва и двете да си съответстват. [...]

Фотография на общуването. Разговор с Николай Дойчинов

Начина, по който съм се научил да работя в „Ройтерс“, съм го доразвивал непрекъснато в годините. А той е базиран на усъвършенстване както на естетиката и техниката, така и на етиката. В последните години етиката заема все по-голяма част от всекидневието ми. Дори професионалните ни разговори с колегите все по-често се отнасят до етични теми. Много колеги са ми разказвали как страдат, че са причинили, неволно, разбира се, тежки емоции у хора. Но ние цял живот се учим, учим се един от друг, затова за мен най-важно е общуването. [...]