Разговор като античен пир

Имам ли любима картина от Андрей Даниел? Замислих се за това, след като журналистка ми зададе този въпрос, а после приятелка ми посочи в изложбата своята – видяна някъде преди години, запомнена, търсена и намерена... Защото не може да я няма и в изложбата „Андрей Даниел. Между две епохи“ (СГХГ, 2021 г.). По презумпция любимата ми картина би трябвало да е моят портрет от художника, но не е така. Най-малко той, особено пък в тази изложба, в която съм максимално отстранена от него. [...]

Електронната плът на българския интернет

В един пролетен следобед, докато чака на дежурната опашка пред входа на Агенцията по вписванията на ул. „Елисавета Багряна“, на човек може да му се случи чудо – включва се с телефона си в единствената достъпна безжична мрежа и… бам, на екрана се появява световен автор, един от пионерите на Нет.арта Дирк Пасманс, част от колектива JODI (Пасманс и Джоун Хемскерк) – художник, който все още може да раздели вниманието си между постоянната колекция на МоМА и пресечката на ул. „Елисавета Багряна“ и ул. „Владимир Башев“ в София. [...]

Наградите Прицкер

В проекта ни „Гран Парк“ в Бордо ставаше дума за трансформация на 530 жилища в три многоетажни жилищни блока. Първоначално те трябваше да бъдат съборени. Кой обаче бе взел решението за това? Администратори, които от разстояние квалифицират сградите като грозни. Никой не беше питал живеещите там. Затова проучихме какво мислят за своите блокове самите наематели. Наистина много неща липсваха, ала през годините наемателите с труд и творчески усет бяха постигнали ново качество на живот. [...]

Почит към кумирите. Разговор със Зафер Галибов

Последната изложба е почит пред образите на мои кумири, от които съм се учил и възхищавал. И това са не само увлеченията ми към музиката, но и към хаоса, който можеш да укротиш. Модулната фотография се описва като метод на ръчно пренареждане на прекроените части от снимки в една фотография, на една площ, запазвайки перспективата в едно различно копие. Това е друга фотография, която е изпълнена от подобни на нея по-малки, но създаващи повтарящи се и засилващи се хармонични зони в зависимост от модула на рязането. [...]