Любомир Колаксъзов: Кукленият театър е за всеки

Правя сравнение с това, което виждам в последните години в Италия, въпреки че там работя в любителската сфера. Но гледам и много професионален театър и сравнявам тяхната школа с нашата, виждам колко много ни дава българският куклен театър. Затова трябва да бъдем по-смели. За мен реално няма куклен или драматичен театър – има само театър. Театър, в който споделяш нещо, което много те вълнува, а всичко друго е средство и не трябва винаги да свързваме кукления театър с детския театър. [...]

Танц. Текст. Контекст

Използвам думата фокус в значенията ѝ като пресечна точка на светлинни лъчи, като разположение на лупите на оптически уред, за да се разгледа добре изследван предмет и в преносния смисъл, като център, съсредоточие. В „Ефектът Галатея“ на балет „Арабеск“ центърът е върху точно намерената пресечна точка на всички елементи в о/позицията човекът и новите технологии. В пърформанса на Мила Люцканова „Тази стая не съществува“ фокус се използва в значението на оптичен инструмент за наблюдаване на близко разстояние... [...]

Лидия Ошавкова – Професия флейтист

„Може би няма флейтист по света, който така странно да е започнал да свири и така да се е забивал в храсталаците като мене. Може би тъкмо стремежът да се измъкна от това страдание засили амбицията ми да съм активна, да се ровя, да намирам произведения, да свиря и да търся концерти. Беше като нестихващ глад. Мои по-възрастни колеги ме питаха: „За какво ги правиш тези концерти?“ Не беше популярно един флейтист да концертира, както цигуларите и пианистите. Обичам да изтъквам, че първият флейтов рецитал беше моят.“ [...]