Киноадаптация

В началото на 90-те години на ХХ в. актьорът Дъстин Хофман с огорчение констатира, че Холивуд отдавна се управлява от счетоводители: „Често подминават добри сценарии за сметка на сигурни печалби. Не всичко е само цифри“. През последните 30 години тази тенденция продължи. Големи продуцентски компании се окрупниха или бяха погълнати от по-мощни, а други изчезнаха. Пример за това е легендарната „Юнайтед Артистс“, създадена от Ч. Чаплин, М. Пикфорд, Д. Феърбанкс и Д. У. Грифит, която стои зад първите филми за Джеймс Бонд. [...]

Последният мохикан от забраненото кино

Годината е 1956. Едно българско село предстои да се превърне в дъно на язовир, след като през предишните 12 лета новата комунистическа власт там е преобръщала човешки съдби; археолози разкопават пръстта и спасяват отломки от стари хилядолетия, а трима наблюдаващи ги старци питат: „Това от турско ли е?“ Чуват най-неочаквания от тях отговор: „Когато е строено това, не е имало нито България, нито Турция. И Господ не е имало, нито Иисус, нито баща му не са били родени“. [...]

Наздраве по датски

Кой, ако не Томас Винтерберг би се заинтересувал от несъвършенството на човешкия индивид в търсене на сладки илюзии, които правят живота по-малко болезнен; от усещането за непълнота, което може да изправи личността на ръба на пристрастяването. Изследвайки умората, надеждите и крайностите, на които са склонни съвременните хора, датският режисьор се завръща в родината си, сред екипа от „Ловът“ (2012) и ни поднася една история за радост, спасение и загуба едновременно. [...]