Гледна точка

С днешния ден в очите си

„Обзалагам се, в последния си час човек осъзнава, че Бог вече се е явил. Тези неща тук, това, което винаги сме виждали, е бил Той. Колкото до мен, аз бих могла да напусна този свят с днешния ден в очите си.” Така завършва разказа на Трупан Капоти „Коледен спомен”.

Последни публикации

Арктически провал

„Полунощно небе“, най-новото режисьорско заглавие на Джордж Клуни, е от онези проекти, които притежават потенциала да се превърнат в запомняща се кинотворба, но не успяват да го оползотворят.

Анна Збросская-Люнгснес

Удобните обувки

Защо приемам нещата спокойно, планирам ги, запазвам си час, чакам си реда, без да се оплаквам? Сигурно има нещо сбъркано в мен. Няма как да е другояче. Проклетите скандинавци, те са ме развалили!

Ханс Блуменберг

Инфекцията като абсолютна метафора

Светът на „възбудителите“ се оказа хитър, лукав, обигран, способен да се учи – противник, който е бил подценен, след като веднъж е бил обвързан с обезумяла от ярост гибелност.

Среща със себе си

Маргьорит Дюрас, „Материалният живот“, превод от френски Тодорка Минева, художник на корицата Софи Унг, издателство СОНМ, 2020 г.

Дебат

Добрин Тодоров

Информатизъм: светогледът на бъдещето?

Разглеждането на информацията като единствено търсен тип знание оказва негативно влияние върху менталното развитие на човека, доколкото го прави едностранчиво.

ИНТЕРВЮ

Катержина Шеда

Да промениш гледната точка

С чешката художничка Катержина Шеда за нейния проект „Място до прозореца“, създаден за софийския квартал „Манастирски ливади“ – запад, разговаря Владия Михайлова.

Радослав Чичев

Идеята за съдба

Разговор с Валери Валериев за новата му стихосбирка „Засечка“ и за самотата, предопределението и рухването на илюзиите.

КНИГАТА

Моят танк

Виктор Хорват

Романът (изд. „Ерго“) излиза през 2017 г., в навечерието на 50-годишнината от инвазията на Варшавския договор в Чехословакия и смазването на „кадифената революция“. Почти всички действащи лица в него са действителни личности; действителни са местата, датите, дори часовете на събитията. „97% процента фактология, 3% безумия – поетичен похват, който превръща текста в изкуство“ – твърди Виктор Хорват.

На кръстопътя

Цочо Бояджиев