Гледна точка

Пит Мондриан, композиция, 1912 г.

Финалът на секуларния прогрес

Естественият релеф на този „стихиен” свят, както и естественото вървене през него, е вървенето по пътищата, които никога не представляват от себе си идеална права, но винаги обхождат един хълмист релеф.

Последни публикации

Завръщането на „Трубадур“

Обичаната от публиката творба изпълни до краен предел залата на Софийската опера и в петте вечери в края на февруари. 

Портал Култура

Фестивалът ppIANISSIMO започва още през март

Началото на фестивала за съвременна клавирна музика е на 22 март в Първо студио на БНР. За програмата разказва артистичният директор Илия Граматиков.

Николина Делева

„Наблюдателите“ – спорна театрална хипотеза

Динамиката на представлението се състои от редуване на драма след драма и идея след идея, но не се стига до развитие. За пиесата на Константин Илиев, поставена от Явор Гърдев в Народния театър.

Защо националистите в Централна Европа така обичат Израел?

Периодите на големи политически трансформации никога не са били лесни за евреите и настоящият момент не прави изключение.

Дебат

Портал Култура

Вдъхновени от Хайзенберг

Много е сложно да се пише за Хайзенберг, тук има някакъв парадокс, историческа ирония. Личността на този, който е дал принципа на неопределеността, е всъщност обект на такава неопределеност.

ИНТЕРВЮ

Петко Георгиев

Лесните пари и слава вървят само с гъвкави принципи

Митко Новков разговаря с Петко Георгиев за началото на радиопредаването „12+3“ преди 30 години и днешното състояние на медиите.

Ромен Гариу

За дългата връзка с България

С френския виолончелист Ромен Гариу – между два концерта в София – разговаря Светлана Димитрова.

КНИГАТА

Черно-бял роман

Марион Пошман

Романът на германската писателка е верен на дуалността, заложена в заглавието му. Той представя контрастите Германия и Русия, човек и природа, одушевено и неодушевено, реално и фантастично, вътрешно и външно, свое и чуждо, и техните сиви зони. Публикуваме откъс от книгата, издадена от „Парадокс“ в превод на Милен Милев.

Хавана

Светослав Йорданов