Яра Бубнова: Националната галерия трябва да стане видима

„Отваряне“ за мен е почти магична дума, обозначаща много неща. От една страна, отваряне към публиката и посетителите. Хората трябва да искат да влязат в Галерията, което означава, че публичният ѝ образ трябва да е приятелски. Знаем, че по принцип хората искат да ходят в музеи и дигиталните възможности не са убили това желание, то дори се трансформира в усещане за общност и присъствие на конкретно място, с конкретно изкуство. [...]

Фотография и архетипи. Разговор с Роджър Балън

Повечето от хората, които се занимават с фотография сериозно, се занимават с това да документират света наоколо по специфичен начин. Малцина от тях са успели да създадат изображения, които носят непреходност в себе си. Става дума за това, когато през различни периоди от време хората видят снимката, да не кажат: „Не разбирам тази снимка. Къде е това?“. Няма много фотографи, които да го постигат. [...]

Райна Кабаиванска: В моя клас е целият свят

Никога не съм се чувствала изгубена в големия свят. Кариерата ми започна веднага от най-големите театри. Това беше някакъв късмет. Но късмет е и да срещнеш хората, които знаят къде има талант и как този талант се гради. Когато аз започнах – това беше през 1959–60 г., ги имаше тези стари учители от старата италианска школа. Явих се много млада в Миланската „Скала” и там ме приеха с много любов, както сега аз приемам тези млади хора с любов. Без обич нищо не става, защото изкуството е емоция. [...]

Държавен приоритет ли е Пловдив 2019? Разговор с Мариана Чолакова

Смисълът на проекта „Европейска столица“ е хората, гражданите да са активните. И нашето решение като граждани да напуснем групово, всички заедно Управителния съвет, бе продиктувано и от това, че квотата на политиците в УС се увеличи, неглижира се гражданското участие. Самият проект е много добър лакмус за диалога между граждани и политици. [...]

Беноа Жако: Правя кино, защото обичам книгите

Не спирам да чета, аз съм страстен читател. Любовта към киното, която поставям над всичко, дойде при мен, докато четях книги. Започнах да правя филми във въображението си въз основа на прочетеното, независимо каква е книгата. И станах кинорежисьор, за да осъществя въображаемите си филми, за да придам плът на онова, което бях прочел. Дори не е от такова значение дали посягам към шедьоври, или към масовата литература. [...]

Списание Култура - месечник за изкуство, култура и публицистика

404

Възникна вътрешна грешка в сървъра.

Ооопс ...

Страницата, която търсите не беше намерена!