„Серотонин“ и театърът. Разговор с Крис Шарков

Мисля, че тревогите на Уелбек не са само фикция. Аз също имам силна тревога от изчезването на духа. 2020 г. е кризисна в целия свят и поставя по директен начин именно проблема за духа. Днес сме свикнали, когато говорим за дух, за култура, да ги приемаме като абстрактни неща. Голяма грешка! Колкото по-абстрактно се възприемат те от обществото, толкова по-маргинализирани ще продължават да бъдат. И целият култ към технологиите, към биологичния човешки живот, който наблюдаваме сега, за мен е много тревожен. [...]

Врагът вкъщи

Любов-ненавист, жестокост-нежност, отчаяна самота в съжителството – това е бракът на нереализиран житейски и професионално университетски преподавател от Нова Англия и неговата съпруга, която всекидневно му отмъщава за провалите. „Най-странното е, че в тази жестока и същевременно весела пиеса осезателно се усеща присъствието на Бог, но той е със зачервени очи, защото през цялото време плаче. За нас?“ – казва Кама Гинкас, един от водещите театрални режисьори, за пиесата на Е. Олби „Кой се бои от Вирджиния Улф“. [...]

СамоДиви в паралелни пространства

Минало, настояще, бъдеще. Непознато, което става познато, защото му се доверяваш. Пълни с живот композиции и баланс между традиционни мотиви и съвременни форми. „СамоДиви“, които не се страхуват да играят в паралелни пространства. Ина Кънчева и Василена Серафимова създават един спектакъл, който имаше своята премиера в София и Варна в края на октомври като част от фестивала „Камералия“. В програмата бяха включени творби на П. Дундаков, Р. Бояджиев-син, Ал. Танев, Г. Златев-Черкин, П. Хаджиев, Росини, Верди и др. [...]

Философ в танца. Разговор с Тарек Ассам

След смъртта на Пина Бауш едно важно течение в съвременния танцов театър напълно изчезна. И мисля, че тенденцията през последните години е на завръщане към неокласическия танц. Виждам много ясен ренесанс на повествованието на неокласическия танц в театъра. Съвременният танц носи нови импулси и много се промени, стана много по-концептуален. Все по-голямо значение добиват заниманията ни с концептуалните аспекти на танца. Мисля, че времената, в които чисто танцовите техники бяха водещи, скоро ще отминат. [...]