Съществуването в три действия

Юлиян Табаков е театрален художник. Това предопределя и начина, по който подхожда към изложбените си проекти. Те са тотални визуални инсталации, в които зрителят се потапя, а после дълго ги носи в себе си. Неговите изложби са мислени през пространството на галерията като сцена, през предмети, живеещи между реалното и нереалното, между живото и мъртвото, между светлината и тъмнината, през умело модериране на зрителната гледна точка, както и през разказани вътрешни истории, повече или по-малко скрити сюжети. [...]

В гората

Кураторите Даниела Радева и Светлана Куюмджиева са съсредоточили изследователския си поглед към изкуството от времето на социализма през много тясна призма: участието и ролята на фотографията и кинообразите в произведения от разглеждания период. И го заявяват почти манифестно в текста си: „Изложбата представя произведения от 1973 до 1989 г. и изследва характерната за периода тенденция към интерпретация на фотографии и образи от печатни издания в полето на живописната картина...“. [...]

Пределите на фотографията. Разговор с Гаро Кешишян

Фотографът е като тайнствения главен готвач в едно заведение, което посещават много хора, защото знаят, че кухнята е страхотна. Всички продукти всъщност ги има на пазара, но този човек от години ги приготвя фантастично и в огромни количества и така натрупва опит. Същото, но във визуален аспект е фотографът. Той стои скрит, него го няма, освен ако не е някой като мен по цял ден да го дърпат насам-натам. Но като те търсят, значи има защо, макар че на мен малко ми е омръзнало да съм на всяка манджа мерудия. [...]

Шествието на човека

Около месец преди 70-тия си рожден ден Станислав Памукчиев откри „двойна“ изложба (на „Шипка“ 6 и в галерия „Арте“), която в много отношения няма аналог в досегашната ни културна история. Става дума за съвършено различно аранжирани експозиции, при което и в двата случая куратор е Петер Цанев. Художникът и кураторът използват обема на салона на „Шипка“, за да разположат само няколко възлови, ядрени творби. Едно непоказвано широкомащабно платно, „Процесии“, инсталацията „Стълбата“... [...]

Дизайн от бъдещето

Съвременният свят е изправен пред изменение на климата, обезлесяване, замърсяване на океаните и трудности с управлението на отпадъците. Много продукти днес са предназначени за еднократна употреба, голям брой материали, използвани в производството, не са биоразградими, което води до замърсяване на средата. Едно от най-големите предизвикателства пред индустриите (включително и пред дизайна) е овладяването на отпадъците. Редуциране, рециклиране и ре-употреба са три основни принципа в италианския екодизайн... [...]

И познат, и различен…

Иван Нинов отдавна е разпознаваем автор, наложил и утвърдил своята индивидуалност по естествен начин, график с установен пластически почерк. Природното му дарование и тънката интуиция, която го напътства и насочва неговата ръка, както и широкият визуален хоризонт, от който следи и „живее“ в полето на глобализираната визуална продукция, го избавя от рисковете на самоповторението или от възможните стереотипи при всички изкушения за съвременния художник, които крие днешната свръхизобилна образна „иконосфера“. [...]