Торнадо отсам канала

„Пистолет в торнадо“ (оригинално заглавие Natural Shocks) се играе от началото на сезона и съвсем не e сред незабелязаните. Това е втората постановка на продуцентския екип Луиза Григорова-Макариев и Александър Сано – „Break a leg“. Знаменателно е, че посягат не към лесно харчещи се шеги и закачки, а към театър от висок калибър. Представлението, което гледах, не бе премиерно. При все това залата бе пълна докрай, и то с адекватно реагираща, същински театрална публика. Оптимистично, нали? [...]

Театър на крехкостта на живота

Сценичният свят в „Сцени на разсъмване“ се събужда от своята летаргия с будилник – първо един, после друг. Персонажите отначало чуват само собствения си глас – поднесен през медиума на телефоните. После се събуждат от тази солипсистична изолация, за да започне „Собственият ад“. Адът на диалога им със стената. Историите на тримата „герои“ се представят като филми. „Кратък филм за любовта“, „Кратък филм за благодарността“, „Кратък филм за изневярата“. Те сами осветяват празния екран, който отразява терзанията им. [...]

Летопис на европейската опера

Новата книга на Боянка Арнаудова носи непретенциозното заглавие „Кратка история на операта. От Монтеверди до Моцарт“ (том I, изд. „Лист“, 2023). Но кратка ли е наистина „Кратката история“? Бих я нарекла по-скоро „Богата история на операта“. Защото елегантната, стилно оформена корица обгръща внушителен том от 670 страници, в които се разстила пътят на оперното изкуство от неговото зараждане до края на XVIII век. В седемте обемни глави хроникалният разказ започва от древногръцкия театър, трубадурите... [...]

Музеят на Борис Христов отбелязва 20 години. Разговор с Елена Драгостинова

Преди две десетилетия Министерството на културата създава Музикалния център „Борис Христов“, който през 2011 г. е преобразуван в Национален музей „Борис Христов“. Има разлика в начина на субсидиране и в администрирането, но смисълът остава същият – да съхранява паметта за триумфите на великия артист и да стимулира новите поколения в техния устрем. „Така го е мечтаел Борис Христов, така е завещал“, казва директорката му Елена Драгостинова. За по-голямата част от аудиторията къщата на Борис Христов е дом, в който кипи живот... [...]