Нетрайни образи

Най-конкретна бе изложбата на Красимир Русев „Time After Time / Време след времето“ (2–20 април 2024 г., зала „Райко Алексиев“). Тревогата за световното културно наследство и неговите банални днешни употреби са в основата на произведенията. Драматичния тон задава в преддверието голямо пано с „Четиримата конници на Апокалипсиса“ на Дюрер, покрито с точките на Брайловата азбука, а на етикета е указан текстът: „Аз съм Алфа и Омега, начало и край, – казва Господ, Който е, Който е бил и Който иде, Вседържителят“. [...]

Денислав Стойчев: приликите на младостта

Ако се върнем назад до зората на фотографията, ще видим, че първите фотографи са химици, оптици, изобретатели, а малко след това и художниците започват да се преквалифицират, използвайки знанията си за композиция, перспектива... Откакто се помня, изпитвам силна нужда да запечатвам сюжетите и ситуациите около себе си. Опитах с рисуване – нямах нужното търпение. За писане бях твърде неопитен. Когато в живота ми се появи фотоапаратът, прегърнах неговото чудо на запазване на всичко, което намеря за интересно. [...]

Светът на Анселм Кифер

Ренесансовият „Палацо Строци“ във Флоренция е домакин на мащабната изложба „Анселм Кифер. Падналите ангели“ (22 март–21 юли). Тя ще остане паметна със своята цялостност и изчерпателност в представянето на творчеството на един от най-значимите съвременни художници. Анселм Кифер е роден през 1945 г. в Германия. Учи право и романски езици, после живопис в академиите във Фрайбург и Карлсруе. От 1971 г. до преместването си във Франция през 1992 г. работи в Оденвалд. [...]